نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1995
-
الف
+

سفیر ایران در افغانستان: کتاب تجلی عناصر فرهنگی و پیشرفت یک جامعه است

«بهادر امینیان» در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه بزرگ کتاب ایران و افغانستان در کابل، از تعاملات فرهنگی سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2 از کابل، «بهادر امینیان» سفیر ایران در افغانستان در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه بزرگ کتاب ایران و افغانستان در دانشگاه کابل از اشتراکات فرهنگی سخن گفت و اظهار داشت سرمایه های اصلی هر ملت جوانان و فرهیختگان آن ملت است که با تکیه بر پیشینه فرهنگی به رشد هرچه بیشتر جامعه می تواند کمک کند.

«بهادر امینیان» گفت: خوشبختانه جامعه ایران و افغانستان از حیث دارا بودن سرمایه های انسانی(جوانان و فرهیختگان) از ظرفیت بالایی برخوردار است که با تکیه به هویت اصیل خود می تواند نهایت بهره را از این سرمایه ها برده و زمینه های توسعه و پیشرفت فرهنگی را فراهم نماید.

سفیر ایران در افغانستان در پیوند با کتاب و نمایشگاه کتاب عنوان کرد: کتاب تجلی عناصر فرهنگی و پیشرفت یک جامعه می باشد که زمینه به اشتراک گذاشتن آخرین دستاوردهای بشری است.

وی ادامه داد: جامعه ای که می تواند علم تولید کند و پیشینه فرهنگی غنی دارد را نمی توان به دوران تاریک برگرداند و در دوره ای که خشونت، جنگ، تحریم و تمامیت خواهی، فرصت تفکر را از انسان سلب می کند، کتاب و نمایشگاه کتاب یک فضای تنفسی برای همه فراهم می کند.

«بهادر امینیان» در پایان ضمن امیدواری به برگزاری بیشتر برنامه های فرهنگی مشترک بین ایران و افغانستان، از تمام عوامل برگزاری این نمایشگاه تشکر کرد و از تعاملات فرهنگی به حیث تنها راه تحکیم روابط یاد کرد.

به گزارش خبرنگار آی فیلم 2 در کابل ، متاسفانه به دلیل حمله وحشیانه تروریست های مسلح به دانشگاه کابل، مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب ایران و افغانستان که روز دوشنبه 12 عقرب (آبان) 1399 در حال برگزاری بود، قبل از اتمام متوقف گردید.

به نقل از مقامات رسمی افغانستان در حمله مهاجمان بر دانشگاه کابل، دست‌کم ۲۲ تن به شهادت رسیده و بیش از ۲۷ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

گفتنی است نمایشگاه بزرگ کتاب ایران و افغانستان در دانشگاه کابل به دلیل وقایع تلخ روز دوشنبه تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

بیشتر بخوانید:

همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب ایران و افغانستان؛ دانشگاه «کابل» رنگ خون به خود گرفت 

حامد عسکری شاعر ایرانی در دانشگاه کابل: «برادر رسید و بغل کرد من را ؛ بخواب انتحاری» 

«عبدالمنان شیوای شرق»: پیوند معنوی و فرهنگی ایران و افغانستان هیچ گاه دچار گسستگی نخواهد شد

ع ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر